۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

احمدی نژاد ، نظام و درگیری های اخیر

خیلی ها از درگیری احمدی نژاد با دیگر ارکان نظام : رهبر، قوه مقننه و قوه قضاییه متعجبند. بعضی می گویند وی از اول همینطور بود اما تازه دارد خودش را نشان می دهد.دیگران هم می گویند خیر وی استحاله شده و تغییر کرده است.

من می خواستم چند نکته را در این زمینه تذکر دهم:

1- مهمترین عامل این رفتار وی طرف دارانش هستند. وقتی شما به تعریف، تملق ، چاپلوسی و تقدس از شخصی بپردازید. واضح است که وی منحرف خواهد شد. در واقع این رفتار طرفداران است که انحراف زاست نه خود فرد. اگر طرفداران به شخص مورد علاقه مانند یک انسان معمولی که می بایست کنترل و نقد شود برخورد کنند احتمال ایجاد اینگونه مشکلات کم می شد. این رفتار ها را در دیگر افراد ی که همین گونه  با آنها برخورد می شود نیز می توان دید.

2- عامل دیگر اینست که خیلی از مسایل از اول قابل مشاهده بود. آقای احمدی نژاد از اول هم این رفتار را در برابر مخالفین مشترک داشت اما چون طرف مورد تعرض ، جزو دیگران و غیر خودی ها بودند این رفتار زشت دیده نشد. گذشت و گذشت تا تضاد منافع بین خودی ها پیش آمد . همین رفتار به آنها برگشته و حالا آنها فریاد وا اسلاما سر داده اند. اینست که رفتار بد همیشه بد است چه در برابر دشمن و چه در برابر دوست.

3- این جریان مرا یاد طالبان می اندازد. امریکا آنها را برای مبارزه با روسیه تجهیز کرد. اما شدند تف سربالا.

4- در جنگی شخصی از حضرت علی (ع) می پرسد: شما هم جزو یاران پیامبرید. دشمنان هم همه از بزرگان اسلام و یاران عزیز پیامبرند. در این بین حق با کیست؟
حضرت پاسخ می دهند شما حق را با افراد می سنجید  و یا افراد را با حق داوری می کنید؟
در شرایط کنونی نیز اگر اول حق شناخته می شد و افراد با آن داوری می شدند خیلی چیز ها از روز اول مشخص می شد و حوادث اخیر خیلی هم تعجب برانگیز نبود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر